flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація щодо стану організації роботи по розгляду звернень громадян, що надійшли до ТУ ДСАУ в Полтавській області, згідно Закону України „Про звернення громадян” у 2012 році

 

                                                                                                     Інформація

щодо стану організації роботи по розгляду звернень громадян, що надійшли до ТУ ДСАУ в Полтавській області, згідно Закону України „Про звернення громадян” у 2012 році.

                   Організація роботи зі зверненнями громадян в управлінні здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 7.02.2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» .

       Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться  провідним спеціалістом з діловодства, контролю та роботи зі зверненнями  відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.  

     Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», наказу ДСА України № 53 від 16.05.2012 року «Про організацію особистого прийому громадян у територіальних управліннях Державної судової адміністрації України»  начальник управління його заступник та працівники управління  здійснюють особистий прийом громадян згідно графіка  затвердженого наказом  начальника управління. Графік прийому громадян  розміщений в зручному для огляду місці та доведений до відома голів місцевих судів області для розміщення на інформаційних стендах. Відповідна інформація розміщена на веб-сайті «Судова влада». Начальником управління, його заступником та керівниками структурних підрозділів управління ведуться журнали  особистого прийому громадян у яких зазначається: дата прийому, прізвище заявника, суть питання, результат розгляду. Працівники управління здійснюють прийом громадян  протягом робочого часу.  

      В 2012 році на особистому прийомі в управлінні прийнято 69 осіб. Під час  особистого прийому  громадянам надаються роз’яснення  або вживаються заходи щодо оперативного розв’язання питань.

      Розгляд звернень громадян, які надходять до управління, за розподілом функціональних обов’язків віднесено до компетенції відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статисти та інформаційних технологій.

      В управлінні ведеться журнальна форма реєстрації звернень громадян. Звернення, що надходять до управління реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації вхідної кореспонденції та журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян,  який ведеться окремо від загального діловодства. 

      За звітний період до управління надійшло 59 звернень громадян (в тому числі 46 скарг, з яких 17 – повторних), що на 34 звернення менше  або на 63%    ніж за аналогічний минулий звітний період (93).

     Звернення та скарги надійшли від:

-         громадян –57 або 96,6 %;

-         юридичних осіб – 1або 1, 7 %;

-         інших осіб -1 або 1,7%.

Звернень від народних депутатів не надходило.

      Усі звернення розглянуті у встановлені терміни:

-         до 5 днів - 17;

-         до 15 днів – 23;

-         до 30 днів – 19;

    На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.

    Найбільша кількість  повторних звернень  надходили від однієї особи – Сєдова В.М., який звертається до державних органів на брудних і пошкоджених аркушах паперу, зміст звернень викладений хаотично, нерозбірливим почерком,  що викликає сумнів в його адекватності. Автору звернень неодноразово надавались відповіді щодо повноважень управління, процедури оскарження судових рішень, повноважень керівника апарату суду, тощо.   

   Із загальної кількості звернень громадян, які надійшли в 2012 році (59) - 46 або 77,97%  складають скарги, що  на 3  або на 7 % більше ніж в 2011 року  (43).        

     По категоріях скарги які надійшли до управління у звітному періоді розподіляються:

-         на процесуальні дії суддів - 4;

-         на організацію роботи суду (судових рішень та інших документів по справі, ненадання відповіді на звернення, тощо) - 23;

-         на поведінку працівників суду та інше – 10;

-         організацію роботи -1;

-         з інших питань – 8.

      Відповідно до Закону України «Про звернення громадян», авторам звернень надавалися роз’яснення та відповіді згідно законодавства.         

     З виїздом до суду працівниками управління було перевірено 3 звернення громадян, в тому числі 2 скарги. Про результати перевірок складені доповідні записки. Обґрунтованими визнано 6 скарг та 2 заяви громадян щодо  організації роботи суду та порушення вимог інструкції з діловодства. По цим зверненням керівникам апаратів судів управлінням направлено шість  листів для відповідного реагування. Допущені порушення обговорювалися на нарадах відповідних судів. До винних осіб вживалися заходи реагування. Двох секретарів судового засідання притягнуто до дисциплінарної відповідальності.

    Більшість звернень, які надійшли до управління в 2012 року пов’язані з організацією роботи суду, а саме: несвоєчасне направлення копії судового рішення, ненадання відповіді на запит,  на роботу архіваріуса суду, тощо.

     Для покращення ефективності роботи зі зверненнями громадян до плану роботи управління включаються питання, спрямовані на виконання Закону України «Про звернення громадян». Щоквартально питання щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян розглядалося на оперативних нарадах управління.

     Під час проведення вивчення стану організації роботи суду перевіряється  стан роботи зі зверненнями громадян, дотримання строків надання відповідей, виконання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, тощо. З метою удосконалення цього напрямку роботи надавалась  методична  допомога працівникам суду, відповідальних за відповідну ділянку роботи.  За результатами вивчення готувалися  доповідні записки в яких є розділ «Розгляд звернень громадян». За результатами вивчення  працівниками управління з апаратом суду та з участю суддів проводилися наради, на яких зверталась увага керівництва суду на організацію роботи по зверненню громадян, об’єктивність надання відповідей  та дотриманню працівниками судів правил поведінки державного службовця при виконанні службових обов’язків. Також, звертається  увага керівників апарату суду на дотримання правил внутрішнього розпорядку суду, забезпечення  оптимальних умов для реалізації громадянами своїх законних прав та інтересів.