flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація щодо стану організації роботи по розгляду звернень громадян, що надійшли до ТУ ДСА України в Полтавській області у 2015 році.

           Організація роботи зі зверненнями громадян в управлінні здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України № 109/2008 від 07.02.2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

     Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться  відповідно до вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348. Організація роботи щодо розгляду звернень громадян, які надходять до управління, за розподілом функціональних обов’язків віднесено до компетенції відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статисти та інформаційних технологій.

     Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», наказу ДСА України № 53 від 16.05.2012 року «Про організацію особистого прийому громадян у територіальних управліннях Державної судової адміністрації України»  начальник управління його заступник та працівники управління  здійснюють особистий прийом громадян. Особистий прийом громадян проводиться згідно графіка затвердженого наказом  начальника управління та вносяться записи до журналу  особистого прийому громадян у якому зазначається: дата прийому, прізвище заявника, суть питання, результат розгляду.

     Графік прийому громадян  розміщений  в приміщенні управління у зручному для огляду місці, офіційному веб-порталі «Судова влада України» та доведений до відома голів місцевих судів області для розміщення на інформаційних стендах.

      Під час особистого прийому громадянам  надається обґрунтована відповідь на питання, що порушуються.

      В управлінні ведеться журнальна форма реєстрації звернень громадян. Звернення, що надходять до управління реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації вхідної кореспонденції управління та журналі реєстрації пропозицій, заяв, скарг громадян,  який ведеться окремо від загального діловодства.

      Протягом 2015 року до управління надійшло 66 звернень громадян (15 звернень від одного громадянина), що на 15 звернень більше ніж за аналогічний минулий звітний період (51).

     Заяви та скарги надійшли від:

-         громадян – 45;

-         юридичних осіб – 4;

-         народних депутатів (комітет з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин) - 1 

-         інших осіб - 16;

      Усі звернення розглянуті у встановлені терміни:

-         до 5 днів - 31;

-         до 15 днів – 22;

-         до 30 днів – 13;

    Нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду немає.

    Із загальної кількості звернень громадян, які надійшли у 2015 року - 33 складають скарги, така ж сама кількість скарг надходила і у 2014 році.

По 32 скаргам надано відповідь відповідальними працівниками у встановлені терміни, 1 скаргу – направлено на розгляд суду.

         По категоріях скарги які надійшли до управління у звітному періоді розподіляються на:

-         процесуальні дії суддів - 5;

-         організацію роботи суду – 17;

-         організацію роботи управління – 2;

-         інше – 8.    

      Обґрунтованими визнано 6 скарг громадян щодо  організації роботи суду та порушення вимог Інструкції з діловодства. Керівникам апаратів судів управлінням направлялися відповідні листи для вжиття заходів та попереджено про дисциплінарну відповідальність.

      Відповідно до Закону України «Про звернення громадян», авторам звернень надавалися роз’яснення та обґрунтовані відповіді згідно норм чинного  законодавства.         

      Більшість звернень, які надійшли до управління у звітному періоді, з питань організації роботи суду. Зокрема, невчасне надання  копії судового  рішення суду або виконавчого листа (майже всі необґрунтовані), невнесення судового рішення до Єдиного державного реєстру судових рішень, не призначення справ до розгляду ( надійшло 8 скарг у зв’язку з відсутністю у Гребінківському районному суді Полтавської області деякий час суддів з повноваженнями на здійснення правосуддя), тощо. 

 

      Для покращення ефективності роботи зі зверненнями громадян під час проведення вивчення стану організації роботи суду перевіряється  стан роботи зі зверненнями громадян, дотримання строків надання відповідей, виконання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, тощо.  За результатами вивчення готувалися  доповідні записки в яких є розділ «Розгляд звернень громадян». За результатами вивчення  працівниками управління з апаратом суду та з участю суддів проводяться наради, на яких звертається  увага керівництва суду на організацію роботи по зверненню громадян, об’єктивність надання відповідей, дотримання вимог інструкції з діловодства.   

До плану роботи управління включаються питання, спрямовані на виконання Закону України «Про звернення громадян». Щоквартально питання щодо стану організації роботи зі зверненнями громадян розглядаються на оперативних нарадах управління.

   Також, звертається  увага керівників апарату суду на дотримання правил внутрішнього розпорядку суду, забезпечення  оптимальних умов для реалізації громадянами своїх законних прав та інтересів.